Cacharel – Amor Amor Mon Parfum du Soir

Amor Amor Mon Parfum du Soir, love evening version
Cacharel - Amor Amor Mon Parfum du Soir
Cacharel – Amor Amor Mon Parfum du Soir

Amor Amor my evening perfume or the audacity of a first kiss under the moon …

With Anaïs Anaïs in 1978, the Cacharel house was able not only to establish itself in the world of fine perfumery but also to offer young girls perfumes specially designed for them. After such a success, how can we imagine that the pretty house with colorful libertys could not continue to offer fragrances to all these pretty women in the making?

Amor Amor, released in 2003 , will thus follow the fragrant path that these prestigious predecessors Anaïs Anaïs or even Loulou have drawn for him. For Amor Amor the great Dominique Ropion composed a much more passionate amorous symphony than for the tender Anaïs Anaïs, based on childhood delicacies but also on the energies of hesperids and fruits, both modern and sensual. The young lady of Amor Amor is romantic but has character!

For Amor Amor my evening perfume, Dominique Ropion and Cacharel have imagined the passionate cocktail of Amor Amor transformed into a perfume of parties and nocturnal sensualities.

“Intense and unique, Amor Amor my evening perfume becomes a revealer of passion capable of leaving its mark on a moment that we want to be unforgettable. One-night stand or the story of a lifetime. »Amor Amor my evening perfume by Cacharel.

What is more, they have designed a completely new advertising campaign for a perfume but totally in tune with the 2.0 times! The ambassador of Amor Amor mon parfum du soir will be chosen through a casting launched among 20,000 young women on the web. As a result, it is a young YouTuber, Estelle, who wins the role but also the choice of the campaign scenario!

So it is the young ladies who seize their Amor Amor my evening perfume to create a communication campaign totally to their taste, an exemplary and malicious marketing choice on the part of the Cacharel house!

The nocturnal intensity of Amor Amor my evening perfume

More passionate than ever, the traditional bottle of Amor Amor my evening perfume is adorned with an intense and deep red which degrades over the glass. The curves of the beautiful passion red bottle are colored with pretty golden roses that intersect as if to better symbolize the strength of eternal love.

Amor Amor my evening fragrance opens with energetic and fiery notes of mandarin, blackcurrant and bergamot. Then the tender and hopeful heart of the young woman of Amor Amor my evening perfume is revealed through delicate scents of rose and freesia. Finally, the lover retains the eternal beauty of her youth by finding herself rocked by tender delicacies of sugar and vanilla to better let herself be lost in a brand new sensuality of patchouli.

“Amor Amor, my evening fragrance is a mosaic fragrance whose impertinence is subtly delivered. A singular and overwhelming fruitiness created by Dominique Ropion, perfumer at IFF, to whom we owe in particular the first Amor Amor with Laurent Bruyère. »Cacharel for Amor Amor my evening perfume.

Cacharel presents a nocturnal version of its essential perfume Amor Amor launched in 2003

Amor Amor Mon Parfum du Soir by Cacharel
Amor Amor Mon Parfum du Soir by Cacharel

Buy Eau de Parfum Amor Amor Mon Parfum du Soir by Cacharel at the best price on Fragrenza Perfumes.

This is the event not to be missed in September 2015: Cacharel makes us discover his new creation, straight out of the imagination of Dominique Ropion. He revisits the famous Amor Amor to make it more intense and fruity. Here is Amor Amor, Mon Parfum du Soir. Impossible to resist its flamboyant red, almost as intense as the fragrance it contains. Both fresh and gourmet, the idea of ​​removing its cabochon to see what it contains is too strong to be able to resist. And fans of the brand will not be disappointed: true to its values, it is nonetheless surprising and intoxicates us with its delicate fragrance.

Amor Amor, Mon Parfum du Soir resonates like a call to love

Les fans de la brand le savent : Cacharel représente un parfum d’émotions… Anaïs Anaïs, l’amour romantique, Loulou, l’affirmation de sa sensualité, Noa, la volonté de changer le monde, Scarlett, la femme pétillante et énigmatique… Et Amor Amor, l’amour passionné. A chaque femme ses émotions et tout naturellement, à chaque émotion sa fragrance, telle est la devise de Cacharel. C’est donc dans cette logique que la maison reprend son parfum star, Amor Amor, pour le sublimer.
Sa fragrance démarre sur une note de cassis, lui donnant une touche acidulée. Accompagnées par la bergamote et la mandarine, les notes de tête de ce parfum sont également très fraiches. Puis, son cœur s’ouvre sur des touches fruitées et boisées. On retrouve la mure, la rose, ou encore le freesia, fleur délicate et tendre qui nous vient de l’Afrique du Sud. Son fond, quant à lui est plus gourmand : Il sent la bonne odeur de vanille, mêlée au patchouli et ou sucre glace. Nous avons là un mélange détonnant qui rendra notre peau sucrée à juste dose, du petit matin jusqu’au soir. Ce parfum se veut sensuel et intense, comme un jeu de séduction ou un appel à l’amour.

Cacharel renferme ce filtre magique dans une grenade

Cette nouvelle grenade ne passera pas inaperçu au rayon parfumerie. Familière de la brand, elle revêt cette fois une couleur rouge intense et tout en dégradé. Allié à une rose argentée, ce flacon est un symbole de l’amour par excellence. Ses couleurs ibériques lui donne un côté très glamour et sensuel. Il est comme un coup de foudre : intense, plus fort que tout, incontrôlable. C’est une émotion à laquelle nul ne peut résister.  Il vise alors toutes les amoureuses quelles qu’elles soient : celles qui croient en un amour éternel et authentique, celles qui multiplient les conquêtes et qui sont attirées par la découverte avant tout… Ou simplement les amoureuses de la vie dont le regard pétille et qui croquent la vie à pleines dents. Vous vous retrouverez forcément dans cette nouvelle fragrance. Qui plus est, même si tout est une histoire de goûts, la gourmandise met, en général, tout le monde d’accord. Elle donne envie de rire de tout et donne à la vie un côté acidulé. Alors, vous aussi, donnez vous cette chance de rencontrer le grand amour. Soyez romantique et intense avec Amor Amor, Mon Parfum du Soir, la dernière création de Cacharel.

Fragrance – Amor Amor Mon Parfum du Soir

Création de Dominique Ropion, Amor Amor Mon Parfum du Soir s’ouvre sur des notes rafraichissante et acidulées de cassis, mandarine et bergamote. Le cœur se mêle de notes fruités et boisés de mûres avec des senteurs florales de rose et de freesia. Le fond est gourmand il se compose de sucre glace, de vanille et de patchouli.

Amor Amor Mon Parfum du Soir by Cacharel Advertisement
Amor Amor Mon Parfum du Soir de Cacharel Publicité

Flacon – Amor Amor Mon Parfum du Soir

Le flacon Amor Amor en forme de grenade que l’on dégoupille pour faire exploser une vague fleuri, fruité, gourmande pour un instant d’amour intense, se pare d’un dégradé de rouge intense.

Famille Olfactive : Fleuri, Fruité

Notes de tête : Cassis, Mandarine, Bergamote
Notes de cœur : Mûre, Rose, Freesia
Notes de fond : Sucre, Vanille, Patchouli

Retrouvez le parfum Amor Amor de Cacharel au meilleur prix chez notre partenaire – Fragrenza Perfumes ainsi que tous les produits de la brand Cacharel.

Expbux Fragrances!
Logo